sa. 1.11. - 19:30 uhr - Pianonacht in der Glashalle der Sparkasse: JOHANNA SUMMER / URI CAINE


Johanna Summer

 

Auf der Suche nach einer Musik, die aus dem Moment heraus entsteht und spontan mit Anderen gespielt werden kann, fand sie zum Jazz. 

 

 

Link zu den Tickets bei Wuppertal-Live.de

Hier geht es zu den Tickets zum Konzert am 1.11.2025 in der Glashalle der Sparkasse  (EVENTIM)


URI CAINE TRIO with Mark Helias & Ben Perowsky

 

Ein Klaviertrio ist für viele wohl die konventionellste Jazz-Formation, allerdings nicht, wenn Uri Caine sich dieses vor- und zusammenstellt:

 

Dann reitet man auf funkigem Groove oder bestaunt die Farben, die dabei entstehen, wenn die Band Bach oder Mahler durch ein postmodernes Prisma bricht. So beschreibt „Time Out New York“ die Musik von Uri Caine (piano), Mark Helias (bass) und Ben Perowski (drums). Dabei hat man keine Sekunde das Gefühl, die Drei würden sich in verkopften Stilübungen verlieren, sie wechseln nahtlos zwischen den Stilen und nehmen das Publikum mit auf eine unvorhersehbare Reise, die laut „London Jazz Review“ besonders eindrucksvoll beweist, „dass das Live-Erlebnis etwas Anderes, Einzigartiges, nicht zu Wiederholendes ist.“

 

Besetzung:

Uri Caine, Piano

Mark Helias, Bass

Ben Perowsky, Drums

 

Link zu den Tickets bei Wuppertal-Live.de

Hier geht es zu den Tickets zum Konzert am 1.11.2025 in der Glashalle der Sparkasse 

 

Critics: 

“As a jazz musician, Mr. Caine thrives on the practice of inspired variation." - New York Times

 

“Caine spreads out a tableau that includes cubist abstraction, syncopated blues, lyrical drama, touches of soul jazz and gospel, and generous helping of swinging hard bop energy.It’s brash, consistently appealing and profoundly stimulating“.- All about jazz

 

“Caine in his trio incarnation is an unmannered conduit between swing, groove, fusion and free-improvisation.“ - Guardian

 

“Uri Caine’s voracious intellect and lightning-fast reflexes have taken him all over the musical map, from polyglot classical extrapolations to klezmer and on to funk.Whether he’s paying tribute to Monk, refracting Bach and Mahler through a postmodern prism or simply riding hard on a funky groove, keyboard conceptualist Caine is among this city’s most consistently satisfying eclectics. A piano trio may seem like a conventional setup, but not the way Caine imagines it“. - Time out NY

 

“In the hands of a trio like this, we set off an unpredictable journey, and the introduction served as a reminder that the live experience is something different, unique, not- to-be-repeated. And special. We are a long way from head-solos-head here, and into something much more organic and intuitive and, perhaps above all, free.“ - London jazz review

 

“When Caine uses musical free association, rhythmic trickery, and group interplay, either separately or in combination, he puts his own mark on this format.“ - AllaboutJazz

 

“Caine and company imbue every tune with an extraordinary blues feeling and a fat swing groove. But this is not just another straight-ahead piano trio outing. Caine gives the form a shot in the arm with these sophisticated compositions, all of which contain a bevy of surprises.“ - AllMusic

 

“A freely-flowing, highly-rhythmic approach to his music. The set bristles with energy right from the start – a joyous bouncing trio in which every player is given equal weight, not just the pianist at the top.“ - Dusty Grove

 

“The trio seamlessly switched from one style to another, classical swing, bop virtuoso, greasy New Orleans street music, impressionistic musings, funk, pop ... The smoothness of style that has changed within a song, the lightning-fast transitions - often within seconds - without drastic rupture and create the flawless coordination in the stage left no room for an eclectic muddle game. There is no bite-style exercises, but a full integration of styles.“ Kwadratur